Ułatwienia dostępu

Organizacje w świecie VUCA

CMQ 2025 Sesje studenckie

Konferencja odbędzie się w trybie stacjonarnym w dniu 28.04.2025 (poniedziałek)

Już po raz szósty mamy przyjemność zaprosić studentów studiów licencjackich, magisterskich, również tych, którzy zamierzają aplikować do Szkoły Doktorskiej, na konferencję organizowaną w ramach XVII Międzynarodowej Konferencji Naukowej Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Czynimy to z tym większą przyjemnością, że Międzynarodowa Konferencja Naukowa Naszego Kolegium wpisuje się w obchody 100-lecia naszej Alma Mater.

W tym roku hasłem przewodnim konferencji jest funkcjonowanie organizacji w świecie VUCA.

Temat świata VUCA stał się przedmiotem zainteresowań nie tylko teoretyków, ale również praktyków zarządzania. Świat nieustannie się zmienia, co wymaga od organizacji nie tylko sprawnego identyfikowania zmian, ale także zdolności do ich adaptacji. Tylko w ciągu ostatnich lat obserwujemy rozwój nowych technologii, medycyny, gospodarki, turystyki itp. Pojawiające się czarne łabędzie wzmocniły przekaz w tym względzie. Na co należy się przygotować? Jakie zjawiska wyzwalają rynkowy cykl życia organizacji?

Wobec powyższego zapraszamy studentów do podyskutowania jak przedsiębiorstwa, samorządy i inne organizacje radzą sobie we współczesnym nieprzewidywalnym świecie. Czy ryzyko funkcjonowania w porównaniu do lat wcześniejszych – wzrosło, spadło, nie zmieniło się? Czy przewidywanie ma sens?

Zapraszamy studentów studiów licencjackich, magisterskich do podzielenia się swoimi opiniami na temat współczesnych warunków działalności organizacji.

Tematyka

Zarządzanie organizacją w warunkach VUCA

– Zarządzanie ryzykiem w organizacji
– Zarządzanie jakością w aspekcie zrównoważonego rozwoju organizacji
– Odporne zarządzanie organizacją
– Zarządzanie organizacją w warunkach pracy hybrydowej
– Modele i strategie biznesu w transformacji cyfrowej
– Zarządzanie zrównoważonym rozwojem

Otoczenie organizacji w świecie VUCA

– Równowaga między stabilizacją a zmianą
– Możliwości prognozowania a czarne łabędzie
– Innowacje i rozwój technologii przyszłości – bio, info, nano, techno
– Cyfrowa rzeczywistość
– Zrównoważonego rozwój w dobie smartyfikacji gospodarki

Program sesji studenckich obejmować będzie wystąpienia uczestników w sesji posterowej oraz referatowej.

Postery, przygotowane w języku angielskim, autorskie lub współautorskie, będą prezentowane stacjonarnie. Wszystkie zostaną również opublikowane w formie e-booka.

Referaty, przygotowane w języku polskim lub angielskim, autorskie lub współautorskie, ukażą się w recenzowanej monografii wydanej on-line z sygnaturą ISBN. Wybrane będą prezentowane w sesji referatowej.

Z racji wyjątkowego charakteru wydarzenia jakim jest XVII Międzynarodowa Konferencja Naukowa Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, konferencja studencka również będzie obfitować w nieprzewidywalne niespodzianki – wyłącznie pozytywne.

Program

9.00-9.15 Otwarcie Studenckich Sesji Naukowych

dr hab. Małgorzata TYRAŃSKA, prof. UEK, Prorektor ds. Kształcenia i Studentów

Przywitanie Uczestników i Gości

dr hab. Marek JABŁOŃSKI, prof. UEK, Dziekan Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości

dr Zofia GRÓDEK-SZOSTAK, dr hab. Agata NIEMCZYK, prof. UEK – Koordynatorki Studenckich Sesji Naukowych

9.15-10.15 Część 1 – Studencka Sesja Posterowa I

1. Maksym RUDEK (UEK) – Challenges Facing SMEs in a VUCA World

2. Blanka BANACH (UEK) – Entrepreneurship in the VUCA World

3. Maksymilian TATAR (UEK) – Black Swan Events and Their Impact on Business Strategies

4. Maksym MALICHENKO (UEK) – ‘Overemployed’—A Trend in the Face of Uncertainty

5. Filip HARDEK (UEK) – The Hybrid Workplace in the VUCA World – Challenges and Solutions

6. Maciej BANIK (UEK) – Artificial Intelligence in Passenger Air Transport

10.15-10.30 Przerwa kawowa

10.30-11.30 Część 2 – Studencka Sesja Posterowa II i Studencka Sesja Referatowa I

1. Karolina ROGOZ (UEK) – Leadership in the VUCA World – Key Competencies for Entrepreneurs

2. Oliwia MIERNIK, Alicja BOGDAN (UJ) – The Impact of Video Assistant Referee (VAR) on Decision-Making and Match Outcomes in Football

3. Weronika KĘSKA (UEK) – Zarządzanie w świecie VUCA: Klasyczne zasady i nowoczesne przywództwo

4. Serhii BILONOH (WSEI) – Motywacja 4.0 – psychologia pracy w świecie VUCA

5. Jakub MISZTAL (UEK) – Przyszłość bankowości – rewolucja biometryczna i jej wpływ na bezpieczeństwo i wygodę klientów

6. Elżbieta WOŹNIAK (UEK) – Uwarunkowania bezpieczeństwa w świecie VUCA

11.30-11.45 Przerwa kawowa

11.45-13.15 Część 3 – Studencka Sesja Referatowa II

1. Jakub GAJEWSKI (WSZiB) – Metody doskonalenia procesów logistycznych w działalności przedsiębiorstwa handlowego

2. Matusz WOŹNIAK (UEK) – Komodalność transportu miejskiego jako fundament zrównoważonej mobilności w smart city

3. Jagoda KOSIŃSKA, Liwia KAWALEC (UEK) – Ocena użyteczności aplikacji mobilnej biura podróży Itaka

4. Yaroslava ZAICHENKO (UEK) – Cena a zachowania turystyczne w świecie VUCA

5. Julia ULMAN, Emilii MAZUR (Uniwersytet Ignatianum w Krakowie) – Rola pracy urzędników jednostek samorządu terytorialnego w erze automatyzacji procesów – wyzwania i adaptacja w świecie VUCA

6. Agata DYBIOCH (Akademia Wymiaru Sprawiedliwości w Warszawie) – Dojrzałość procesów zarządzania w Służbie Więziennej

Zakończenie konferencji

dr Zofia GRÓDEK-SZOSTAK, dr hab. Agata NIEMCZYK, prof. UEK

13.30- 15.00 Część 3 – Warsztaty Młodego Naukowca

Komitet naukowy sesji studenckich

– dr hab. Marek Jabłoński, prof. UEK (Dziekan KNoZiJ) – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
– dr hab. Paweł Chlipała, prof. UEK (przewodniczący CMQ2025) – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
– dr hab. Agata Niemczyk, prof. UEK– Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
– dr Zofia Gródek-Szostak – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
– dr Robert Szydło – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Ważne terminy

– do 14 marca 2025 (ostateczny termin) – rejestracja za pomocą formularza FORMS, przesłanie abstraktu posteru /artykułu (link do rejestracji)
– do 25 marca 2025 – kwalifikacja zgłoszenia,
– do 23 kwietnia 2025:
  * nadsyłanie pełnych wersji posterów w formacie PDF przygotowanych zgodnie w wzorem (załączony wzorzec) przez formularz rejestracyjny (link do rejestracji),
  * nadsyłanie referatów w wersji PPT przez formularz rejestracyjny (link do rejestracji)
– do 25 kwietnia 2025 – akceptacja przesłanych posterów,
– 28 kwietnia 2025 – dostarczenie posterów do sali obrad do godz. 8.30,
– 28 kwietnia 2025 – obrady studenckiej konferencji CMQ2025 – sesja posterowa; sesja referatowa i inne wydarzenia,
– do 5 maja 2025 – ostateczny termin przesłania artykułów sformatowanych zgodnie z wytycznymi; OBJĘTOŚĆ ARTYKUŁU 0.81 arkusza; wytyczne: https://wydawnictwo.uek.krakow.pl/dla-autorow.html

Opłaty

– uczestnictwo w sesji posterowej wraz z publikacją posteru dla studentów UEK i studentów z innych Uczelni jest bezpłatne,
– uczestnictwo w sesji referatowej dla studentów UEK i studentów z innych Uczelni jest bezpłatne,
– publikacja artykułu w recenzowanej monografii wydanej w formie e-booka (wydawnictwo na liście MN) dla studentów UEK jest bezpłatna, dla studentów z innych Uczelni opłata wynosi 300 PLN.

Wpłaty prosimy kierować na konto:

Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków

Nr rachunku: 96 1600 1013 1821 3894 5000 0005
(BNP Paribas Bank Polska S.A.)

W tytule przelewu prosimy podać: CMQ_STUD_2025-Imię_Nazwisko

Ramowy program

  • 09.45 otwarcie konferencji
  • 10.00-11.15 prezentacja posterów (w j. polskim/angielskim)
  • Przerwa
  • 11.30-13.00 prezentacja referatów/artykułów
  • 13.15-14.45 warsztat Młodego Naukowca dla Uczestników konferencji, autorów artykułów, posterów
  • 14.45 – zakończenie konferencji

Kontakt