Controlling
Strategiczna rola controllingu – od analizy danych do kreowania wartości biznesowej
Podczas panelu eksperci przeanalizują ewolucję controllingu z funkcji wspierającej do kluczowego elementu strategicznego zarządzania. W dobie cyfryzacji i AI controlling to nie tylko analiza liczb, ale także aktywne kształtowanie kierunków rozwoju firmy. Dyskusja skupi się na roli controllerów jako doradców zarządów, łączących analitykę, prognozowanie i innowacyjne narzędzia w celu kreowania wartości biznesowej. Eksperci podzielą się doświadczeniami z różnych branż, pokazując, jak controlling wpływa na podejmowanie decyzji, optymalizację kosztów i przewagę konkurencyjną.
Eksperci:
Witold Kała, Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk; Head of Controlling w Selsey Sp. z o.o.
Anna Kołodko, Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk; Dyrektor ds. Finansowych i Administracji w Eurobent Sp. z o.o.
Marta Siennicka, Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk; Główna Księgowa w HMT Heldener Metalltechnik Polska Sp. z o.o. & Co. Sp. K.
Szymon Szawerna, Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk; Dyrektor Biura Alokacji Kosztów w Departamencie Zarządzania Kosztami w SANTANDER Bank Polska S.A.
Moderatorzy:
dr hab. Janusz Nesterak, prof. UEK
Dariusz Okniński, Lider Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk; Wiceprezes Zarządu / CFO GF Corp Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K.

Prezentacja panelistów i moderatorów

Anna Kołodko
Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk
Dyrektor ds. Finansowych i Administracji w Eurobent Sp. z o.o.
Preferuje działania systemowe i działa w procesie, ale myśli niestandardowo. Ambitnie realizuje swoją ścieżkę rozwoju, zachowując jedność pomiędzy myśleniem a działaniem.
Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie menedżerskie jako business operations manager, na co dzień budując wartość przedsiębiorstwa produkcyjnego. Zajmuje się głównie finansami i szeroko pojętą administracją, w ramach której zarządza systemami jakości wg standardów ISO.
Jest twórcza i lubi ruch w interesie. Przystępując do grona Członków Grupy Roboczej Dolny Śląsk ICV Polska w roku 2018 poczuła pozytywne wibracje tego Zespołu, dlatego z przyjemnością dołącza się do jego prac czerpiąc wiedzę i poczucie wspólnoty.
Jej credo to: „Robię rzeczy od A do Z". Uwielbia rocka progresywnego i gatunek science fiction.

Janusz Nesterak
Prof. UEK dr hab. - Profesor w Katedrze Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości, Instytut Informatyki, Rachunkowości i Controllingu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Prorektor ds. Polityki Finansowej i Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Posiada 30-letnie doświadczenie zawodowe. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z controllingiem, Performance Management, modelowaniem oraz optymalizacją procesów biznesowych, wspieraniem procesów zarządzania informatycznymi narzędziami klasy Business Intelligence, rachunkowością zarządczą, budżetowaniem, zarządzaniem finansami, analizą finansową i procesami zarządzania strategicznego.
Posiada bogate doświadczenie praktyczne. Jako konsultant, uczestniczy w opracowywaniu koncepcji i wdrażaniu do firm systemu controllingu i nowoczesnych metod zarządzania finansami. Realizuje projekty doradcze między innymi w zakresie: opracowywania i wdrażania rozwiązań organizacyjnych w różnych obszarach funkcjonalnych (logistyka, produkcja, sprzedaż, marketing, kadry, informatyka), wdrożenia controllingu zarządczego, konstrukcji budżetów controllingowych, przygotowania instrukcji budżetowania w organizacjach, wdrożenia systemu oceny centrów odpowiedzialności, budowy wskaźników oceny wyodrębnionych organizacyjnie centrów, koncepcji systemów motywacyjnych opartych na controllingu.
Jest także współautorem wielu ekspertyz ekonomiczno-finansowych, studiów wykonalności projektów inwestycyjnych, due diligence oraz wycen przedsiębiorstw w kontekście prywatyzacji i wprowadzenia spółek na rynek papierów wartościowych. Łączne zaangażowanie w proces konsultacji i doradztwa przekroczyło 16.000 godzin. Inicjator i opiekun merytoryczny kierunku uniwersyteckiego: Rachunkowość i Controlling.
Założyciel i Prezes Stowarzyszenia Krakowska Szkoła Controllingu. Jest autorem blisko 300 publikacji, głównie z zakresu finansów przedsiębiorstw, controllingu zarządczego i zastosowania informatyki w zarządzaniu. Posiada doświadczenie w zakresie nadzoru właścicielskiego dzięki zasiadaniu w Radach Nadzorczych spółek Skarbu Państwa oraz podmiotów prywatnych.

Dariusz Okniński
Lider Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk
Wiceprezes Zarządu / CFO GF Corp Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K.
Menadżer z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem.
W latach 2005-2021 związany był z Grupą Kapitałową CCC S.A. Odpowiedzialny za utworzenie i rozwój Działu Analiz Ekonomicznych, który został później przekształcony w Dział Controllingu.
W latach 2017-2021 obejmował stanowisko Dyrektora Controllingu w GK CCC S.A.
W 2017 roku dołączył do grona członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV), gdzie pełni rolę lidera Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk.
Prywatnie pasjonat motoryzacji, podroży i kultury.

Marta Siennicka
Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk
Główna Księgowa w HMT Heldener Metalltechnik Polska Sp. z o.o. & Co. Sp. K.
Zaangażowana główna księgowa z wieloletnim doświadczeniem w finansach, rachunkowości i podatkach w międzynarodowym przedsiębiorstwie produkcyjnym. Biegła rewidentka i absolwentka programu Advanced Controlling Business Partner (ACBP).
Na co dzień zarządza zespołem księgowych i controllerów, podchodzi z dużym szacunkiem do każdego członka teamu, jest otwarta na dzielenie się wiedzą i adaptowanie nowoczesnych i inkluzywnych wyzwań organizacyjnych.
Do grona członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV) w ramach Członka Zarządu dołączyła w roku 2018. W pracach Grupy Roboczej wspiera ich członków swoją szeroką wiedzą, promując compliance i zachowania etyczne.
Prywatnie zainteresowana nowoczesnymi narzędziami informatycznymi i trendami w rachunkowości zarządczej, bardzo lubi podróże i networking.

Szymon Szawerna
Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk
Dyrektor Biura Alokacji Kosztów w Departamencie Zarządzania Kosztami w SANTANDER Bank Polska S.A.
Kreatywny oraz skoncentrowany na osiąganiu celów menedżer z doświadczeniem w bankowości, finansach i zarządzaniu kosztami.
Posiada wieloletnie doświadczenie w implementacji programów efektywności, procesów zarządzania wydatkami, nowoczesnych systemów planistycznych i alokacji kosztów, a także zaawansowanych metodologii pomiaru efektywności (ABC costing).
Do grona członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV) w ramach Członka Zarządu dołączył w roku 2018, wnosząc entuzjazm i determinację oraz promując networking w Grupie Roboczej.
Ukierunkowany na rozwój oraz wdrażanie nowoczesnych rozwiązań controllingowych. W codziennej pracy stawia na determinację we wdrażaniu zmian i projektów oraz ciągłe doskonalenie.
Prywatnie pasjonat sportów zespołowych oraz aktywny siatkarz.

Witold Kała
Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Dolny Śląsk
Head of Controlling w Selsey Sp. z o.o.
Pełen pasji i entuzjazmu, optymistycznie nastawiony do otoczenia controller finansowy, który na co dzień zarządza działem controlingu, specjalizujący się w analizie pierwotnych przyczyn problemów.
Specjalista zajmujący się doskonaleniem procesów biznesowych w swojej organizacji dostarcza wiedzy zarządzającym, wspierając aktywnie zarządzanie strategiczne poprzez aktywny udział w procesy planowania, organizacji, motywacji i kontroli.
Do grona członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV) w ramach Członka Zarządu dołączył w roku 2018, dopełniając zespół swoją wiedzą i zaangażowaniem w pracę zespołową.
Uwielbia ekologię i aktywny tryb życia, na co dzień promuje rower jako środek komunikacji. W wolnym czasie pasjonuje się sportami zespołowymi, najchętniej gra w siatkówkę.
Jakość
Silver tsunami w opakowaniach
Starzejące się społeczeństwo to jedno z kluczowych wyzwań współczesnego rynku, a jego wpływ na branżę opakowaniową jest nie do przecenienia. Jak dostosować projekty, materiały i funkcjonalność opakowań do potrzeb seniorów? Jakie innowacje mogą ułatwić im codzienne użytkowanie produktów? Podczas panelu eksperci omówią m.in.: kluczowe potrzeby starszych konsumentów, wpływ „Silver Tsunami” na strategie producentów opakowań oraz najnowsze trendy i innowacje w projektowaniu opakowań dostosowanych do pokolenia silvers. Dołącz do dyskusji i dowiedz się, jak przygotować swoją markę na zmiany demograficzne!
Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
Knowledge management
Knowledge management and knowledge sharing in cross-functional teams
Discussion areas:
- The role of knowledge sharing in organizations from various sectors
- Balancing explicit and tacit knowledge sharing in cross-functional teams
- Disabling and enabling factors in knowledge sharing. Why do people share knowledge or hide it?
- Tools and technologies: the role of Artificial Intelligence (AI) in knowledge sharing
- Strategies for effective knowledge sharing – overcoming silos
Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
Korporacja .kUEK
Sieć relacji, siła możliwości – jak kapitał społeczny absolwentów kształtuje biznes i karierę
Kapitał społeczny budowany przez społeczność absolwencką to nie tylko relacje, ale także realna wartość przekładająca się na sukces zawodowy i biznesowy. W panelu eksperci omówią, jak sieci alumni stają się katalizatorem rozwoju, innowacji i przedsiębiorczości. Dyskusja skupi się na tym, jak budowanie trwałych relacji, wymiana doświadczeń oraz wspólne inicjatywy pomagają w rozwoju kariery i wzmacniają konkurencyjność firm. Panel pokaże, jak społeczność absolwencka UEK stwarza możliwości, które wykraczają poza uczelnię, otwierając nowe ścieżki rozwoju.
Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
MARKETING
Współczesny marketing – kluczowe czynniki sukcesu
Co jest wyznacznikiem sukcesów marketingowych przedsiębiorstw trzeciej dekady XXI wieku? Które obszary zasobów organizacji stanowią zbiór czynników sukcesu współczesnego marketingu? Jakie zmienne marketerzy postrzegają jako kluczowe czynniki sukcesu marketingu zarządzanych przez nich przedsiębiorstw? Próby odpowiedzi na tak postawione pytania podejmą się zaproszeni praktycy marketingu.
Eksperci:
Mateusz Ciura, Dyrektor Operacyjny, Ryłko S.A.
Aneta Kazanowska, Dyrektor Sklepów Internetowych, Vistula Retail Group (VRG S.A.)
Tomasz Odrobiński, Experienced Manager in international expansion and operations of SaaS and Marketplaces businesses, Growtecs Solutions
Moderatorzy:
dr hab. Paweł Chlipała, prof. UEK
dr hab. Piotr Hadrian, prof. UEK

Prezentacja panelistów i moderatorów

Paweł Chlipała
dr hab. prof. UEK
Kolegium Nauk o Zarządzania i Jakości
Instytut Zarządzania,
Katedra Marketingu
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Posiada doświadczenie w pracy biznesowej i badawczej. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych. Interesuje się marketingiem jako sferą poznania naukowego: metodologią badań marketingowych, integracją ścieżek metodologicznych oraz podejściem interpretacyjnym w badaniach. Interesuje się współczesnymi koncepcjami marketingowymi - sposobem ich wyróżniania, analizy i oceny. Naukowo i dydaktycznie zajmuje się zachowaniami konsumenckimi, w szczególności ewolucją zachowań i determinantami ich kształtowania.

Piotr Hadrian
dr hab. prof. UEK
Kolegium Nauk o Zarządzania i Jakości
Instytut Zarządzania,
Katedra Marketingu
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Badacz i wykładowca akademicki zagadnień związanych z rozwojem koncepcji marketingu, zarządzaniem marketingiem, zachowaniami konsumentów, kontrolą marketingu.
Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych oraz raportów z badań.
Media i komunikacja
Influencerzy – nowe oblicza komunikacji marketingowej
Influencerzy, jako osoby rozpoznawalne i wpływowe, odgrywają kluczową rolę w komunikacji przedsiębiorstwa z klientami. Jak znacząca jest ta rola? Jak postrzegają ją agencje kreujące influencerów? Jak sami influencerzy? Jakie możliwości i ograniczenia stwarza obecnie influencer marketing? Jakie są blaski i cienie bycia influencerem?
Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
Neuroróżnorodność
Neuroróżnorodność jako wymiar zarządzania różnorodnością – perspektywy i doświadczenia
Znaczenie zarządzania różnorodnością w organizacji jako silnie ugruntowanego obszaru badawczego, jest dostrzegane i doceniane również w praktyce zarządzania. Szczególnie interesującym wyróżnikiem różnorodności z perspektywy zasobów ludzkich jest neuroróżnorodność, rozpatrywana w kategoriach odmienności mechanizmów poznawczych uczestników organizacji. Planowany panel ekspercki ma być impulsem do wieloaspektowej analizy, ukazania perspektyw, wymiany poglądów i doświadczeń oraz pogłębienia refleksji naukowej na temat potencjału neuroatypowych interesariuszy i inkluzywnych praktyk organizacyjnych.
Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
Przedsiębiorczość
Przedsiębiorczość w świecie VUCA
Nieprzewidywalność to słowo coraz częściej odmieniane przez wszystkie przypadki, a jego popularność wpisuje się w ramy VUCA. Świat wysoce nieprzewidywalny kreuje nowe/stare reguły gry rynkowej dla każdej branży. Jak bardzo przewartościowane zostały kluczowe determinanty rozwoju przedsiębiorstw? Jak bardzo różnią się one między branżami? Jak zmienia się oblicze przedsiębiorczości pracowniczej w dynamicznym świecie VUCA? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielą eksperci panelu.
Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
Rachunkowość
Raportowanie ESG oraz sztuczna inteligencja (AI) – kluczowe wyzwania dla współczesnej rachunkowości
Tematem dyskusji będą współczesne uwarunkowania informacji w rachunkowości w kontekście finansowym oraz niefinansowym. Szczególnie miejsce w dyskusji będzie zajmować problematyka wykorzystania sztucznej inteligencji w teorii i praktyce rachunkowości, jak również problematyka raportowania ESG, która obecnie powinna być traktowana jako podstawie wyzwanie szeroko rozumianego systemu rachunkowości. Wskazane procesy niewątpliwie będą się łączyły z postępującą automatyzacja i informatyzacja, które mogą mieć bezpośredni i znaczący wpływ na system współczesnej rachunkowości. Równocześnie w panelu podjęty zostanie problem „zielonych finansów” w kontekście ESG i możliwości kształtowania rzeczywistość w tym roli biegłych rewidentów w procesie atestacji danych. Dyskusja będzie dotyczyła również zawodu księgowego i biegłego rewidenta w obecnych labilnym otoczeniu gospodarczym. Analizie poddane zostaną również szczególne uwarunkowania determinant informacji w obecnym otoczeniu gospodarczym oraz znaczenia sztucznej inteligencji (AI) jako potencjalnego „game changera” w systemie finansowym i zarządczym jednostek.
Eksperci:
Rafał Marciniak, Prezes Zarządu Marciniak BFC
Grzegorz Oszczypała, Prezes PIBR O/Kraków
Jadwiga Szabat, Prezes Zarządu ECOVIS
Jakub Wojnarowski, Dyrektor Zarządzający Europa Centralna i Zachodnia ACCA
Moderatorzy:
dr hab. Artur Hołda, prof. UEK

Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
Zarządzanie teatrami
Zarządzanie teatrem w erze technologii nowej generacji
Technologie nowej generacji wpływają na funkcjonowanie współczesnych teatrów, stawiając przed zarządzającymi tymi instytucjami nowe wyzwania, ale i tworząc szanse rozwoju. Podczas panelu zaproszeni Eksperci podzielą się doświadczeniami dotyczącymi wdrażania cyfrowych innowacji, refleksjami na temat roli nowych technologii w produkcji spektakli oraz sposobami adaptacji teatrów do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
Zarządzanie w sporcie
Rozwój sportowy oraz budowa życia zawodowego po zakończeniu kariery
Kariera sportowca zawodowego w coraz większej liczbie dyscyplin pozwala realizować siebie, zyskać światową sławę oraz zbudować własną markę i pozycję. Dotyczy to również sfery finansowej. Jednak rola społeczna jaką pełnią sportowcy nie kończy się wraz z zakończeniem kariery, a coraz więcej przypadków pokazuje, że sportowcy tworzą własny model biznesowy, który przyciąga ludzi i pozwala osiągnąć sukces także w sferze zarządzania. Kiedy zaczyna się proces budowania życia zawodowego wykraczającego poza sportową arenę i czy umiejętności nabywane w trakcie uprawiania wybranej dyscypliny pomagają zmierzyć się ze światem biznesu? Na ten temat porozmawiamy z zaproszonymi gośćmi.
Eksperci:
Ewelina Kobryn , Była koszykarka, mistrzyni WNBA, triumfatorka rozgrywek Euroligi, EuroCup, mistrzyni Polski, Hiszpanii, założycielka Fundacji promującej koszykówkę i zdrowy styl życia.
Weronika Kordowiecka, Zawodniczka piłki ręcznej występująca na pozycji bramkarza. Ma za sobą grę w klubach z Polski, Słowacji oraz występy w europejskich pucharach i reprezentacji Polski.
Bogdan Sojkin , Profesor ekonomii, były wiceprezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce oraz członek międzynarodowej federacji piłki ręcznej IHF.
Moderatorzy:
dr Adam Popek, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie

Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy
PANEL
Tytuł
Opis
Prezentacja panelistów i moderatorów
Imię i nazwisko
Opis
Opis szczegółowy